sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Orasul uscat. Cap. 2




Era o sala mare cu tavan inalt. Foarte inalt, de vreo 50 de metri inaltime. Peretii din stanca dadeau o senzatie de racoare, dar nu de frig. Intrasem acolo printr-o gaura la nivelul solului, de nici un metru jumate inaltime.
M-am uitat in jur. Totul era luminat difuz, cred ca prin niste gauri undeva sus, ascunse dupa umeri de stanca. Lumina nu era puternica, dar atat cat sa poti sa vezi ce se afla in jurul tau. Era o lumina albastra, care facea ca umbrele iesiturilor de stanca sa se prelinga pana jos pe podeaua denivelata.
Toata incaparea arata de parca o suta de pitici ar fi sapat cu dalta si ciocanul in zeci sau sute de ani.
M-am uitat in jur si am vazut o scara. Era o scara metalica, cu fierul nevopsit dar totusi slefuit de folosinta indelungata. Nu parea sa fi fost folosita foarte mult. Am inceput sa ma sui pe ea fara nicio frica de ce as fi putut gasi sus.

***

La capatul scarii, cam la vreo 15 metri de sol, era o platforma marginita de balustrade, care intra printr-un tunel in peretele de stanca. Trebuia sa te apleci putin ca sa poti intra. Cu putina atentie puteai sa dibuiesti ca tunelul era scurt si spargea in alta incapere in cealalta parte a peretelui gros de aproximativ 5 metri. Am patruns in camera invecinata care se dovedi a fi mai mare chiar decat cealalta dar spre deosebire de prima, era plina de utilaje, cazane, benzi transportoare, samd.
Era ca o uzina care producea, dar ce anume producea, nu pot sa spun. Printre duduitul surd al utilajelor am auzit zgomot de pasi. Uitandu-ma in jos, am zarit trei siluete, imbracate in salopete stralucitoare. Aveau forma umana dar nu erau oameni. Erau alta rasa, semanand intrucatva cu acei extraterestri gri cu ochii mari cu care suntem obisnuiti. Cine erau si ce faceau? M-au vazut ?

***

M-am trezit.

***

Imi faceam cafeaua ca in ficare dimineata inainte de munca si uitandu-ma pe geam la masinile din parcare, am rememorat visul.
Atunci mi-am amintit ca am intrat in acea incapere dintr-un drum prafos, de unde mai intrasem odata tot asa printr-o falie ascunsa a stancii si apoi printr-o usa dreptunghiulara a stancii in alta incapere, care se continua in jos cu un hau mare,patrat, cu tevi ca cele din boxa traversand haul. Dar despre acest vis alta data.
Toate astea se afla in "Orasul uscat". Este orasul in care este permanent o iarna uscata si calduroasa. Nu stiu unde este exact dar stiu ca am mai fost aici de vreo doua ori. Odata pe strada care duce la "Clubul copiilor" si la stanga la o casa cu gard de lemn, si alta data cand am fost urmarit de pe bulevardul cu castani pana inpoiana de sub munti.
Unde este acest oras? Am fost vreodata acolo ?

............................

Niciun comentariu: